رئیس شورای اسلامی شهر شمشک گفت: مشکلات سوختی علت مهاجرت مردم منطقه است، زیرا شهر شمشک فاقد گاز شهری بوده و حتی به نوعی از دیگر سوختها نیز محروم است.
محمد کیا دربندسری در گفتگو با خبرنکار خبرگزاری فارس، در شرق استان تهران اظهار کرد: در آبان ماه سال 1391 با تصویب هیئت دولت، شش منطقه روستایی دربندسر، شمشک پایین، شمشک بالا، سفیدستان، دورود و جیرود به عنوان شهر شمشک اعلام شد.
وی اضافه کرد: این شهر با فاصله کمتر از50 کیلومتری شهر تهران و در ارتفاع 2 هزار و 800 متری از سطح دریا و دردامنه سرسبز سلسله جبال البرز قراردارد که همواره هفت ماه از سال در آن سرما حاکم است.
رییس شورای اسلامی شهر شمشک ادامه داد:این شهر سرچشمه رودخانه جاجرود ،مهمترین تغذیه کننده سد لتیان از کوه ها و چشمه های این منطقه از جمله چشمه مندلی، دروزن، محمود چال، قلقل چشمه، سیاوش، نوگل چشمه، سفید چشمه، تل تنگه و غیره است و دو پیست بین المللی اسکی شمشک و دربندسر قهرمانان بسیاری در سطح بین المللی در خود پرورش داده که اخیرأ سه نفر در المپیک از این شهر شرکت داشتند.
کیا دربندسری در پاسخ به این پرسش که مهم ترین علت مهاجرت مردم از این منطقه به تهران چیست ،گفت : فقدان امکانات اولیه منجمله خدمات بهداشتی و آموزشی و و مهمتر از آن سوخت علت مهاجرت مردم است زیرا شهر شمشک فاقد گاز شهری بوده و حتی به نوعی از دیگر سوختها نیز محروم است .
وی اضافه کرد: با توجه به اینکه هفت ماه از سال ،سرما در منطقه حاکم است ،مردم برای تأمین هزینه گرمایشی منزل خود با مشکل مواجه هستند. ما برای خانواده های متوسط که شوفاژ دارند ،تقاضای گازوئیل حمایتی کردیم ؛اما متأسفانه طبق کارشناسی شرکت نفت نیز عمل نمی شود.
رییس شورای اسلامی شهر شمشک افزود:اغلب خانه های این منطقه در شیب تقریبأ تندی قرار دارد و همانند روستای ماسوله به صورت پلکانی و برروی همدیگر بنا شده است و تنها چند خیابان اصلی وجود دارد که خودرو میتواند درآن تردد کند و اکثر مردم عمدتأ سالمند و میانسال هستند و نمی تواتند کپسولهای 17 کیلویی و پیتهای نفت 20 لیتری را در مسیر صعب العبور جابجا کنند .
کیا دربندسری افزود: توزیع عادلانه ثروت در شهر ما انجام نشده و هزینه تأمین انرژی یک واحد در شهر شمشک 6 برابر سایر شهرها است .
وی همچنین در مورد جاده این منطقه گفت: جاده این منطقه راه ترانزیت بین سه استان تهران، البرز و مازندران تا دریاست که متأسفانه برخی از طول مسیر کمتر از چهارمتر است ؛ درحالی که در سال 1313 توسط پروفسور حسابی مسیر تا انتها 35 متری نقشه برداری شده است.
رییس شورای اسلامی شهر شمشک اضافه کرد:با توجه به جمعیت 12 میلیونی تهران که به سمت شمال کشور تردد دارند، این جاده استاندارد نیست و کشش لازم را ندارد و نیاز به اختصاص بودجه ملی برای تعریض و اصلاح این جاده میباشد.